1

Topic: Baksidestexten!

Hej, jag är ny användare och undrar hur jag kan hitta "baksidestexten" till sökt litteratur? Alltså den korta information som ger mig en snabb överblick av bokens innehåll.
Finns den möjligheten? Jag söker nu litteratur om samtal och kommunikation och har svårigheter att välja bland mängden träffar eftersom titeln inte räcker för att sortera mer djupt efter mitt intresseområde.
Hur kan jag lösa detta problem, jag är nybörjare och antar att frågan redan finns besvarad någonstans?

Om det inte finns någon baksidestext att presentera vid sökning är mitt förslag att göra det. Presentera den korta sammanfattningen vid sökning, det skulle öka verkningsgraden för mig som sökare avsevärt.

Med vänliga hälsningar
Gunnar

Re: Baksidestexten!

Hej!

Din förfrågan är något som verkligen är efterfrågat i LIBRIS. Baksidestexter, sammanfattningar, innehållsförteckningar m.m., som man kan ha som utvärderingsunderlag - är det här något för mig?

Vi håller på att ladda in sådant material - det kan ta lite tid att få allt det här datat på plats, och det kommer förstås aldrig att finnas på precis allt material i LIBRIS. Men på en hel del! Om några veckor kommer man att hitta det i respektive post/titelinformation under rubriker (som man kan fälla ut) som "Sammanfattning", "Innehållsförteckning" och "Recensioner".

Hoppas det här ger dig svar på din fråga.

Vänliga hälsningar
Kristin Olofsson
LIBRIS projektgrupp

3

Re: Baksidestexten!

Detta är något jag också önskar få tillgång till i hög grad. Men nu är det 2015 och det senaste svaret är från 2007. Jag hittar inga baksidestexter. Vad hände?